Κυριακή 16 Μαΐου 2010

Μεγαλοεπιχειρηματίας πουλάει το νεφρό του

«Η μόνη λύση για να σωθώ και να σώσω από την πείνα τα παιδιά μου είναι να πουλήσω το νεφρό μου. Είμαι 46 ετών, υγιής, αλλά απεγνωσμένος». Με λίγες λέξεις, αλλά αρκετές για να προκαλέσουν σοκ και θλίψη, ένας από τους μεγαλύτερους επιχειρηματίες του Πειραιά περιγράφει στην «Espresso» το οικονομικό αδιέξοδο που βιώνει εδώ και λίγους μήνες και τον οδήγησε στην πιο δύσκολη απόφαση της ζωής του: να πουλήσει έναντι αδράς αμοιβής ένα ζωτικό του όργανο. Μάλιστα για να το πετύχει όσο το δυνατόν πιο γρήγορα δεν δίστασε να απευθυνθεί ακόμη και σε ιδιωτικό ερευνητή ζητώντας να του βρει σύντομα συμβατό δότη!

«Είμαι ένα βήμα πριν από τη φυλακή κι αν δεν βρεθεί σύντομα υποψήφιος αγοραστής, τότε τα πάντα θα χαθούν. Είναι η μοναδική μου ελπίδα. Εγώ μπορώ να ζήσω με ένα νεφρό, η οικογένειά μου όμως δεν θα αντέξει να ζήσει στον δρόμο» τόνισε με δάκρυα στα μάτια ο 46χρονος Ι.Χ. και πρόσθεσε: «Τα χρέη με έχουν πνίξει. Η επιχείρηση έπεσε έξω. Αναγκάστηκα με πόνο ψυχής να απολύσω δεκάδες άτομα. Το να δώσω το νεφρό μου δεν είναι τίποτα. Για την οικογένειά μου θα έκανα τα πάντα».

Σύμφωνα με τον ίδιο, πριν από μερικές ημέρες, όταν ενημερώθηκε ότι λόγω χρεών κινδυνεύει να χάσει το σπίτι του και να βρεθεί στη φυλακή, έχασε τη γη κάτω από τα πόδια του. Προσπάθησε μέσω γνωστών και φίλων να βρει οικονομική βοήθεια, αλλά δεν τα κατάφερε. «Ετσι μέσα σε λίγα λεπτά πήρα την απόφαση: να βρω συμβατό δότη άμεσα και να πουλήσω έναντι του ποσού των 100.000 ευρώ το νεφρό μου. Πήρα τηλέφωνο τον ιδιωτικό ερευνητή Δημήτρη Πελεκάση και του ανέθεσα τη δουλειά».

Οπως μας εξιστόρησε ο κ. Πελεκάσης, «πρόκειται για έναν από τους πιο γνωστούς επιχειρηματίες του Πειραιά, που τα είχε όλα: μια σπουδαία επιχείρηση, σπουδαία σύζυγο και δύο υπέροχα παιδιά. Οταν τον συνάντησα, ήταν τόσο καταβεβλημένος, τόσο απεγνωσμένος που δυσκολεύτηκα να τον αναγνωρίσω. Μου εξιστόρησε την ιστορία του, πώς έφθασε στην οικονομική καταστροφή, και δεν μπορούσα να το πιστέψω. Ο Ι.Χ. ήταν ένας από τους πιο ισχυρούς άντρες του λιμανιού και σήμερα είναι ένα ράκος».

Ο ιδιωτικός ερευνητής, παρά το γεγονός ότι έχει έρθει αντιμέτωπος με χιλιάδες υποθέσεις, μόλις άκουσε από τα χείλη του επιχειρηματία τον λόγο για τον οποίο του είχε ζητήσει να συναντηθούν, έπεσε από τα σύννεφα. «Τρελάθηκα. Δεν το χωρούσε ο νους μου. Ηθελε να με προσλάβει για να του βρω άμεσα συμβατό δότη. Ο άνθρωπος αυτός αναζητούσε απεγνωσμένα μια λύση τόσο για να μπορέσει να εξοφλήσει κάποιες από τις οφειλές του όσο για να μην πέσει χαμηλά στα μάτια της οικογένειάς του και ειδικά των παιδιών του, τα οποία δεν είχαν καταλάβει τη δεινή κατάσταση στην οποία είχε περιέλθει» μας ανέφερε ο κ. Πελεκάσης και συνέχισε:

»Του είπα ότι αυτό που μου ζητάει είναι τρελό και παράδοξο. Αλλά επέμενε τόσο πολύ που πραγματικά στενοχωρήθηκα και σοκαρίστηκα. Αφού ανέκτησα την ψυχραιμία μου, του είπα ότι πρέπει να βρει μια άλλη λύση. Του επέστησα την προσοχή και του εξήγησα ότι δεν είναι στο πλαίσιο της εργασίας μου και δεν μπορούσα να ασχοληθώ ούτε επαγγελματικά ούτε και προσωπικά με αυτή την υπόθεση. Ηταν καθαρά ηθικό το θέμα. Εφυγε σε άσχημη κατάσταση, αλλά μου τόνισε ότι θα έκανε τα πάντα για να βρει αγοραστή».

Και ο άλλοτε ισχυρός επιχειρηματίας δεν το έβαλε κάτω, καθώς ακόμη και σήμερα αναζητεί συμβατό δότη προκειμένου να εξοικονομήσει το ποσό των 100.000 ευρώ και να μπορέσει να σώσει, έστω και προσωρινά, ό,τι μπορεί από τους κόπους μιας ζωής.

Η ΚΑΤΑΣΤΡΟΦΗ ΑΡΧΙΣΕ ΤΟ 2008

Ο 46χρονος άντρας διατηρούσε τα τελευταία περίπου είκοσι χρόνια μία από τις μεγαλύτερες και πιο κερδοφόρες επιχειρήσεις στην καρδιά του μεγαλύτερου λιμανιού της χώρας. Στην επιχείρησή του απασχολούσε περισσότερα από 150 άτομα, τα οποία αναγκάστηκε να απολύσει σταδιακά μέσα σε ενάμιση χρόνο. Πριν από περίπου πέντε χρόνια και βλέποντας τη δουλειά να πηγαίνει ολοένα και καλύτερα, αποφάσισε να προχωρήσει σε επιχειρηματικά ανοίγματα. Για τον λόγο αυτόν μάλιστα πήρε και κάποια υψηλά δάνεια. Από το 2008 όμως ο κόσμος του άρχισε σιγά-σιγά να καταρρέει.

Τα φιλόδοξα σχέδιά του έπεσαν στο κενό και σαν να μην έφτανε αυτό, η επιχείρησή του άρχισε να πηγαίνει από το κακό στο χειρότερο καταγράφοντας σημαντικά μειωμένα έσοδα και σημαντικά αυξημένα έξοδα. Οι υποχρεώσεις έτρεχαν, όπως και οι δόσεις των δανείων. Πήρε άλλα δάνεια για να ξεχρεώσει τα παλιά, αλλά ούτε κι αυτά κατάφερε να τα καλύψει. Η κάτω βόλτα ήταν δίχως τελειωμό. Η άνετη και χλιδάτη ζωή είχε πλέον παραχωρήσει τη θέση της στη μιζέρια και τη θλίψη. Ετσι σήμερα, πνιγμένος από τα χρέη και την απελπισία, έφτασε στο σημείο να πουλά το ένα του νεφρό.

ΓΙΟΥΛΗ ΣΤΑΡΙΔΑ 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Γράψτε το σχόλιο σας και θα δημοσιευτεί αρκεί να μην είναι υβριστικό ή... διαφημιστικό!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...